info@pardiotech.com
021-66394902

پرتودهی مواد، کلید حفظ کیفیت، بهبود ساختار و دوام محصولات

پرتودهی مواد پلیمری، محصولات کشاورزی و مواد غذایی و همچنین دارو و تجهیزات پزشکی با پرتوهای ایکس و گاما و الکترون در دهه های گذشته توسعه عمده ای داشته است. هدف از پرتودهی گاها تغییر خواص فیزیکی مواد و گاهی از بین بردن میکروارگانیسم ها و افزایش ماندگاری محصولات می باشد. میزان پرتو برای هر ماده و با توجه به هدف آن از پرتودهی محدوده مشخصی دارد و هیچگونه اثر مخرب و ماندگاری برای سلامتی ایجاد نمی کند. مزیت عمده پرتودهی با پرتوهای یونیزان عمق نفوذ این پرتوها و امکان پرتودهی مواد در بسته بندی و حجم بالا می باشد.

اصلی ترین محصولات قابل پرتودهی شامل موارد ذیل می باشد:

  • انواع محصولات کشاورزی، باغی و زراعی
  • انواع مواد غذایی، از جمله ادویه­جات، خشکبار و مواد غذایی بسته بندی یا پودری
  • انواع تجهیزات پزشکی یکبار مصرف، تجهیزات آزمایشگاهی، ابزار جراحی و ارتوپدی، ابزار پانسمان و …
  • انواع مواد آرایشی بهداشتی و دارویی
  • انواع ساختارهای پلیمری
  • انواع نمونه های تحقیقاتی، صنعتی و تجاری

خدمات پرتودهی

پرتودهی با پرتو ایکس مزایای متعددی در مقایسه با پرتو گاما و الکترون دارد. شرکت فناوری پرتونگاری پایا تولیدکننده محصولات پرتودهی در دو نوع چمبر پرتودهی و سامانه پرتودهی نوار نقاله ای می باشد که میتواند برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. ابعاد محفظه، سرعت نقاله، تعداد و نوع مولدهای اشعه ایکس، انرژی و توان مولد، زمان تابش، هندسه تابش و چیدمان منابع برای تابش یکنواخت مواد بر اساس نوع ماده، مقدار ماده و میزان دز مورد نظر تعیین می گردد. لذا برای ارائه خدمات پرتودهی لازم است مشتری نوع ماده، مقدار ماده، نوع بسته بندی، ابعاد و وزن بسته بندی را اعلام نماید تا بر اساس آن میزان پرتودهی مناسب تعیین گردد. 

مشخصات منابع پرتو

پرتودهی با مولدهای اشعه ایکس سری RAXON انجام می گیرد. برای افزایش ظرفیت پرتودهی از مولدهای توان بالا با سیکل کاری 100% استفاده می شود که قادر است بطور پیوسته در ساعتهای متوالی تابش اشعه ایکس با شار بالایی داشته باشد. انرژی بیم تابشی در محدوده 100 تا 250 کیلوالکترون ولت قرار می گیرد و آهنگ دز پرتودهی با مجموعه ای از مولدها با آرایش حلقوی بر روی تونل پرتودهی تا میزان 200 گری بر ساعت قابل تنظیم می باشد. با این میزان آهنگ پرتو می توان نمونه های مختلف با تا چندین کیلوگری پرتودهی نمود.

درخواست خدمات پرتودهی

متقاضیان محترم برای دریافت خدمات پرتودهی و هرگونه مشاوره در خصوص خرید و راه اندازی سامانه های پرتودهی، لطفا فرم زیر را دانلود و تکمیل نموده و به آدرس info@pardiotech.com ارسال فرمایید تا مشاورین شرکت در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

 

#